Poise Daily Freshness Panty Fresheners Review

Poise Daily Freshness Panty Fresheners

You asked for it and I deliver today with a review of the Poise Daily Freshness Panty Fresheners we had a little fun with last week. What? Did you really think I wouldn’t explore these for myself?! I needed to find out for myself what Panty Fresheners were all about!

I couldn’t resist plus I got so many emails after doing my post on these asking me to review them my mind boggled a little bit.

So here are my thoughts…

Poise Daily Freshness Panty Fresheners 3

I know, I know! It isn’t really color cosmetics, skincare, or beauty really but the general idea of Poise Daily Freshness Panty Fresheners was funny to me and since we get off topic on occasion on Musings of a Muse I thought a review was in order.

Apparently cleaning your vagina the old fashion way isn’t enough. OMG I said the V WORD! Sorry, I had to laugh. Vagina makes me laugh….as does a number of other intimate words. Ahem…but as I was saying apparently soap and water isn’t nearly enough. YOU NEED Panty Fresheners to keep your junk all fresh and clean smelling.

I’ll be the first one to admit the idea of these is ridiculous. They are basically little stick on deodorants for your underwear. Seriously? Did a man create these? Hmmmm…………………! They come in a tiny little purple container and there’s enough in here to get you well through the zombie plague, seriously, there’s like a 100 in the tiny little container! Nothing gets my Vagina riper than fighting zombies so I could use the extra deodorant. They say stick one on the outside of your underwear but I decided to stick several around my underwear just for kicks. Actually you NEED several because I can’t smell anything once I stick it on. Unless my nose is really weak. In the package they have a rather pleasant fresh citrus-y like scent but once I stick it on my panties I don’t smell anything. Maybe you have to actually have your nose in the general vicinity to get a sniffle?! I just stuck five or six on my underwear and pranced around my bedroom for kicks with them in place. According to Poise they literally leave you smelling fresh for four hours….not so much.

Poise Daily Freshness Panty Fresheners 4

Poise Daily Freshness Panty Fresheners 5

No seriously….

They are actually smaller discs and they barely have a scent at all once you stick them on. You can place one above your hip bone and just put your clothes on and go. I wore one all day yesterday but I can’t say that I was feeling or smelling any fresher with one in place. Mind you I don’t smell BAD to begin with but this didn’t actually make me smell any better….and P.S. if you do smell bad I wouldn’t recommend a Panty Freshener, I’d recommend a trip to your Doctor.

In the end, these are a gimmick if ever I did see one. You’re a beautiful woman, you don’t smell and you shouldn’t be told that you do by companies. And in all seriousness if you are having an odor issue I’d head to the Doctor for advice not to a box of $2.99 deodorant stickers.

Insert rolling eyes here.

No vaginas including my own were harmed in the making of this post.

Disclosure:

This product was purchased
by the Muse for review purposes.
Read my full disclosure statement here.

Pin It
  • 7/16/13 12:33 kate:

    “things that make you go hmm”

    Reply

  • 7/16/13 12:36 EttaJ:

    This review is just one more reason why The Muse will forever reign supreme in the beauty-blogosphere! Thank you for putting a well needed laugh in my day!

    Reply

    • 7/16/13 12:47 the Muse:

      LOL etta THANKS!!!!!!!!!!!!! <3!

      Reply

    • 7/16/13 15:30 lil’eve:

      Amen EttaJ!

      Reply

    • 7/16/13 23:01 Ruth:

      EttaJ~you said it the best! Muse is hilarious with her reviews for sillies like these!

      Muse~ vagina! testicles! penis! hahahahahaaaaa!!!!!!

      Reply

      • 7/17/13 9:30 the Muse:

        lol farts ruth…you forgot farts ;D

        Reply

        • 7/17/13 9:52 Ruth:

          and poops! how could we forget poops?!?

          Reply

          • 7/17/13 9:58 the Muse:

            LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! stop!

  • 7/16/13 12:38 ashley:

    LOL!

    Reply

  • 7/16/13 12:38 Caitlin:

    OMG, I am dying laughing! I really need you to do more posts on ridiculous intimate beauty trends. If you haven’t done a post on vajazzling or pubic hair dye yet, the world needs you to.

    Reply

    • 7/16/13 12:47 the Muse:

      LOL already did those caitlin ;-D a while back ago hehe!

      Reply

    • 7/16/13 14:41 Sarah:

      I agree with Caitlin. Don’t forget about pube dreads, too. This post was great!!

      Reply

  • 7/16/13 12:40 cilla:

    I’ve always found the concept of fragranced hygiene products like this horrible. Like you said, if you have a really bad smell down there, go see your doctor. Anyone that thinks that a vagina should smell like roses or something need a realitycheck :/

    Reply

  • 7/16/13 12:44 Josephine:

    And I laughed at Sigma’s oven mit aka brush cleansing tool!

    Reply

  • 7/16/13 12:45 Cindy:

    LMAO!! That is all.

    Reply

  • 7/16/13 12:48 Saffron:

    If ever I had any doubts as to who was the greatest beauty blogger in the blogosphere, this has put them to rest! :D

    Reply

    • 7/16/13 12:50 the Muse:

      lol thanks saffron ;-D Vagina’s just bring the best out in me as a blogger obviously ;-D haha!

      Reply

  • 7/16/13 12:51 Jen_m_sunshine:

    Muse, you rock. This post perked up a rather uneventful day. I can’t stop lchuckling….

    Reply

    • 7/16/13 12:55 the Muse:

      hehe jen ;-D glad you laughed, life is too damn short not to laugh at panty freshers and vaginas.

      Reply

  • 7/16/13 12:52 SusanT:

    Muse, before I forget, this is the same old SusanT, I just have a new e-mail address. I bought these this weekend. I truly am underwhelmed. I’m glad I scored them because I was totally jazzed about the idea, but I was expecting more. I wanted more of a strong Carefree pantiliners-like scent. And in no way would this take care of anyone with a stinky butt — your butt has to be clean to begin with (mine is). The disk joined my pantiliners and made for an odd mélange of feminine product scents, they actually clashed a bit. Don’t know if I’ll be buying again.

    Reply

    • 7/16/13 12:54 the Muse:

      hey susan :-D I figured it was you chica ;-D I only have one SusanT that comments :-D I was too, they smell nice in the container but really have very little scent once you stick it on. LOL or a stinky vagina! :-D Mine kept peeling off and at one point fell on the floor so I had to restick a new one on!

      Reply

  • 7/16/13 12:54 Amber:

    hahah oh my gosh, so funny! you had me laughing the whole time. i also loved your paragraph at the end, so true. I’m sick of products like this making women feel bad, and as you so rightly said, if you’re having a true odor problem it’s best to get to a doctor. Great post!

    Reply

    • 7/16/13 12:57 the Muse:

      thanks amber ;-D golly I really hope women are smart enough to head to the Doctor if they are having an odor issue as relying on something to disguise the odor just isn’t going to do the trick ;-D ridunkculous!

      Reply

  • 7/16/13 13:00 Cj:

    *sticks fingers in ears* LALALALALALA CAN’T HEAR U!!

    Reply

    • 7/16/13 13:54 the Muse:

      you just wanna discuss fresh balls!

      Reply

  • 7/16/13 13:19 Christina:

    You’ve said it all and I really wasn’t going to comment until it took me three times to read and make sense of “They are actually smaller discs” and NOT smaller dicks!

    Reply

    • 7/16/13 13:53 the Muse:

      LMAO! what would be funnier is if I typed dicks instead of discs ;-D

      Reply

  • 7/16/13 13:53 Lisa:

    You crack me up Muse….I always enjoy your blog

    And I agree with you, I really hate those gimic products about your junk. I mean really this is basically the same as one of those tree car air fresheners that you hang from your rearview mirror. So if you did have odor problems this is just a bandaid.

    Products promising the world that are just marketed to earn money from the selfconcious.

    Reply

    • 7/16/13 13:56 the Muse:

      thanks lisa :-D mmm agreed!

      Reply

  • 7/16/13 14:38 Amy:

    rock on, vaginas SHOULD smell like vaginas. I love that a beauty blogger can be so humorously practical about something so nonsensical :)

    Reply

    • 7/16/13 14:41 the Muse:

      :-D thanks Amy!

      Reply

    • 7/16/13 14:43 Cj:

      Oh god Cj don’t ask don’t ask you don’t want to know don’t ask Cj don’t ask don’t ask…

      Reply

      • 7/16/13 14:59 the Muse:

        lol…see? Aren’t you glad you won’t ever be that close to a vagina my dear? ;-D haha!

        Reply

  • 7/16/13 15:04 kimkats:

    ROFLMAO!! I needed that today Muse. I’m home with a bit of creeping crud of some sort and I needed a laugh!! Y’know, these could be used on members of he opposite sex – just stick one to each… well, never mind….

    Going to lay back down now…. :P

    Reply

    • 7/18/13 13:01 the Muse:

      hehe kim glad you laughed and feel better soon dear ;-D

      Reply

  • 7/16/13 15:31 lil’eve:

    is in it simpler to spray your clothes with your favorite body spray or use panty liners?

    Reply

  • 7/16/13 16:05 Cas:

    I laughed so hard I almost fell off my stationary bike! Lmao!!! Love the review! Thanks so much for being awesome.

    Reply

    • 7/16/13 16:08 the Muse:

      lol cas glad you laughed :)

      Reply

  • 7/16/13 16:25 amy:

    The next gimmick will be something like those rear-view mirror deodorizers (you know, the like the ones shaped like a pine tree, or some cartoon character) that we hang from our waist-bands…

    Like you said, if the smell is that bad, make a doctor appointment, ASAP!

    Reply

  • 7/16/13 16:56 Christina F:

    ROFL…best blog post I’ve read today.

    Reply

  • 7/16/13 17:32 PrettyToya:

    I’m HOWLING is all I can say! This post TRULY MADE MY DAY!

    Reply

    • 7/17/13 16:35 the Muse:

      hehe toya ;D

      Reply

  • 7/16/13 17:45 Felis:

    Oh my god this is a thing now. A thing that doesn’t work, of course. I envision someone running around with their entire nethers wallpapered in stickers. Why not just hang a little cardboard pine tree from your tampon string? Or just jam a whole Glade Stick-Up onto your bloomers?

    PROTIP: if it smells so alarming that you feel you should have a little Febreeze sticker on your drawers, SEE A DAMN DOCTOR. Jeez.

    Reply

  • 7/16/13 17:47 Courtney:

    I. Can’t. Quit. Laughing. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! The trip to the doctor put me over the edge. ;)

    Reply

    • 7/17/13 16:34 the Muse:

      lol!

      Reply

  • 7/16/13 19:44 Icequeen81:

    Im deo? ummm no, I now about those panty wet tissues, those are handy, when you go to a place where they usually don’t have towel paper, for example the Drag strip, they don’t have left most of the time, so I carry mine paper for just In case. Leave a bathroom with out drying first is horrible

    Reply

  • 7/16/13 20:00 Amanda R:

    Thank you so much for this post. I haven’t laughed that hard all week! Nothing like another product that tries to capitalize on women’s insecurities! (I don’t include makeup in that category btw because makeup is FUN and when done well, involves a great deal of artistry. These babies on the other hand…well, they don’t even work, so I fail to see a redeeming quality.)

    Reply

    • 7/17/13 10:14 the Muse:

      hehe you’re most welcome amanda ;-D

      Reply

  • 7/16/13 20:06 Deb:

    Oh God Muse, I need them now cause I think I just wet myself a little reading this post. I’ve never met you but I can just picture you sticking these things on at random and dancing around your bedroom. You must stop!!! :)

    Reply

    • 7/17/13 10:14 the Muse:

      lol want a video of it?! ;D

      Reply

  • 7/16/13 20:20 Liz:

    actually i’d probably stick these in my bra rather than my panties. i’m really busty and sometimes the boob sweat gets to be toooooo much. these might help the stank. though, that’s STILL silly, and i’m not paying the money for them.

    Reply

  • 7/16/13 20:43 Al:

    LOL Girl, you just made my day!

    Reply

    • 7/17/13 10:13 the Muse:

      hehe glad to hear it al!

      Reply

  • 7/16/13 21:41 Becky:

    BAHAHAHA this was hilarious! Can you imagine if one fell off and worked its way out your pant leg?? How does one explain freshening junk discs??? Bahahahaha

    Reply

    • 7/17/13 10:12 the Muse:

      oh god I WISH something like that would happen so I can laugh about it ;-D

      Reply

  • 7/16/13 22:39 Sarah:

    I’m convinced (probably slightly unhealthy) that if I put any scent near my biscuit that I’m gonna get cervical cancer. No powders, scented pads, tampons, perfumes downtown, etc. I sure wish people would stop proliferating the stereotype that vaginas are dirty. Jesus.

    Reply

    • 7/17/13 9:30 the Muse:

      congrats sarah you win the paranoid award. As a proud owner of one myself I’d like to welcome you to our club :)

      Reply

  • 7/17/13 3:29 Anne:

    lol, I love this, especially that, pranced around your bedroom..
    the whole concept of prancing around with these stuck to your underwear was too hilarious, as is the choice of the word prance :p

    Reply

    • 7/17/13 9:29 the Muse:

      sometimes you gotta prance a little :)

      Reply

  • 7/17/13 3:57 Angel:

    OMG OMG OMG I am dying laughing!!! I can just see you prancing around with five of these smacked on your undies, cracking up all the while. Wow muse, you’re a trooper. And always ready for the zombie Apocolypse. So damn funny.

    Reply

    • 7/17/13 9:29 the Muse:

      ALWAYS prepared Angel ;-D could hit tomorrow or even today! Get your panty refreshers while you still can the zombies are coming the zombies are coming!

      Reply

  • 7/17/13 7:12 Gwen:

    Snorting with laughter at 7AM at work—all by myself!!! Thanks ALL of you for the amusing thread and Muse…you are the best!!

    Feeling fresh and super confident today!!! Hahahaha!!!!

    Reply

    • 7/17/13 9:28 the Muse:

      lol gwen glad you laughed chica ;-D

      Reply

  • 7/17/13 7:46 “not a dog person”:

    You forgot to test whether the stopped overly friendly doggies trying to sniff. (Next time you go clubbing?)
    :-P

    Reply

  • 7/17/13 8:36 JenJ:

    “No vaginas including my own were harmed in the making of this post.” #ihollered LOL!!!! Seriously what is that little thing supposed to do. Hmph!

    Reply

    • 7/17/13 9:28 the Muse:

      hehe ;-D

      Reply

  • 7/17/13 9:21 Sarah S.:

    OMG Thanks, Muse! You made me spit my coffee out all over my desk XD

    Reply

    • 7/17/13 9:27 the Muse:

      lol my pleasure!

      Reply

  • 7/17/13 10:53 Harshleen:

    You totally crack me up Muse…..this was such a hilarious review. Thanks for al LOLs….you are the BEST!!

    Reply

    • 7/17/13 11:07 the Muse:

      hehe harshleen :-D <3!

      Reply

  • 7/17/13 12:02 Kimryan8:

    You are fantastic! These things are so stupid.

    Reply

  • 7/17/13 13:31 Celine:

    You Rock Muse!!!

    I haven’t laughed this hard in weeks !!!!!!!

    Thanks ! ; )

    Reply

    • 7/17/13 13:52 the Muse:

      you’re welcome :-D haha!

      Reply

  • 7/17/13 17:04 jenny jacobs:

    ooh I wish they made huge versions of these back when I was in high school, because the bathroom in the girls locker room smelled like one giant maxi pad.

    Reply

  • 7/17/13 18:14 Karen:

    I can’t believe this product even exists. To be quite honest, kudos to you for getting it because damn if I wouldn’t be embarrassed to! Think about it. If someone really did need them, wouldn’t they feel ashamed to buy them in the first place? What a failure of a product!

    Reply

    • 7/18/13 13:03 the Muse:

      hehe karen :-D no shame here! true it would be but buying tampons or pads is kinda embarrassing too.

      Reply

  • 7/17/13 22:08 Erin:

    I used to like you, now I love you <3 you are hilarious! BTW- I will now forever think you prancing around your bedroom with deodorant stuck to your underwears when I read your blog :p Thanks for the laugh :)

    Reply

    • 7/18/13 10:59 the Muse:

      LOL erin ;-D I should have taken a video eh? :D

      Reply

  • 7/18/13 0:38 Nat:

    Did you ever get around to watching those Orouchuban Ebichu videos I mentioned once to you before? I ask because they use the word “manko” which is a dirty way of saying vagina in Japanese, and there is this one episode where they say it like a million times, and it’s hilarious. :D

    Reply

  • 7/19/13 17:31 Miss D:

    Probably your BEST review yet!!!! :)

    Reply

  • 7/23/13 3:42 Dee:

    I’ve always loved your blog, but this post was hilarious. I hadn’t read it yet because I was a little behind in your latest posts, so sorry for the late comment.

    Anyway apart from being funny, I really liked your ending piece. “you’re a beautiful woman, you don’t smell, and you shouldn’t be told you do by companies.” It was a really good message, and so true!

    Anyway this post was all kinds of awesome.

    Reply

    • 7/23/13 9:29 the Muse:

      ha dee glad you enjoyed it :-D <3!

      Reply

Comments are moderated and won't show up immediately